söndag 2 september 2012

Första Varvet i Championklass & Hemresa...

Jag tror inte jag landade på hela dagen eller kvällen igår, det känns helt overkligt! Drömmen som jag haft sedan jag köpte Yoggi av CG & Monica för 7 år sedan har äntligen slagit in och jag tror inte någon kan säga att vi inte har förtjänat vår framgång. Harry är en fantastisk hund på många sätt och vis och han har en mentalitet och ett utseende som jag tycker det vore skam att inte föra vidare, även om han kan vara förskräckligt knasig ibland... <3
Vi spenderade kvällen med älskade Karin & Johan, först middag på thaistället runt hörnet med friterad ananas & glass till efterrätt och sedan bubbel uppe på deras hotellrum och massa prat om framtiden och allas våra drömmar.

Och sedan då?
Den frågan började cirkulera i en stolt och trött matte-hjärna under senkvällen. Norge. Finland. Meritering. Kennelnamn. Avel. Valpar. Uppfödare.
Det här är inget skrivet i sten, då jag är av åsikten att man endast ska avla på de bästa exemplaren och det gäller både utseendemässigt och arbetsmässigt. Harry är ingen grythund och det kommer han heller aldrig bli. Men han är snygg, har ett underbart temperament och är en sjuhelvetes spårhund - så vi får nöja oss med viltspåret och lydnaden och utseendet. Jag tror det kan bli rätt bra ändå! =)
Så nu är planen:
*Hamar, Norge
*Åbo, Finland (denna utställning är ett frågetecken i kalendern)
*Lillestrøm, Norge
*Helsingfors, Finland
*Stora Stockholm
*My Dog, Göteborg

Sedan får vi se, stanna upp, utvärdera och kanske tänka om. Han kanske inte räcker hela vägen, men jag har väldigt svårt att se den begränsningen i honom - vi har ju just börjat! Hoppas ni hänger med oss resten av resan! <3

Idag visade jag först Yoggi i öppen klass och han fick sitt 3:e excellent - jätteroligt!!! Han var dock inte rolig att ställa idag, bara vek ihop sig och ville inte visa upp sig alls... Får se hur vi gör med honom framöver.
Sedan var det debut för mig & Harry i championklassen och det kändes väldigt högtidligt! Men vi hade inte mycket att hämta, men ett excellent fick vi  i alla fall! Grattis till Karin & Hugo som kom på 4:e plats i championklassen!!! <3
Därefter var det dags att packa ihop vårat fantastiska tält, som gjort sitt för i år om det inte följer med till Ostkanten... Det har huserat stora prestationer och titlar under sin första säsong, vem vet vad som flyttar in till våren?...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar