fredag 24 augusti 2012

And They Called It Puppy-Love...

I tisdags kväll åkte vi alltså direkt till A-K och Kennel Crazy Train för att hämta hem lilla Effie och gissa om det var kärlek vid första ögonkastet för vår del??? Fick även träffa resten av gänget: Monster, Smula, Kakan & Zlatan - där Zlatan är kullbror till Effie. Så småningom åkte vi hemåt och Effie låg snällt i Anders knä och såg sig storögt omkring. Sedan trodde jag att jag var pedagogisk och lät henne vara kvar ute medan Anders hämtade grabbarna... Jag hade typ fel... Harry körde ju sin vanliga utskällning när han kliver ut genom dörren och Yoggi hängde på och både kastade sig glatt mot henne! Stackars liten valp!!! Hon blev alldeles livrädd!
Det höll i sig under kvällen och under natten hade vi henne i sängen och jag var så bekymrad över henne att jag inte sov många minuter den första natten! Jag var rädd att Yoggi skulle äta upp henne, att hon skulle ramla ned, att någon av oss skulle rulla över henne osv... Så hon låg ovanför våra kuddar och blev alldeles varm stackarn--så 03:20 bestämde jag att hon behövde gå upp och dricka vatten och således gå ut och pinka... Så jag snubblade ut i hallen och gick på mig kläderna i mörkret, hängde nycklarna runt halsen och böjde mig ned för att ta upp henne -- då fick hon nycklarna i skallen!!! Stackars lilla älskling! Hon blev jätterädd och tycker att jag är lite otäck när jag tar upp henne... ='(

På onsdags morgonen var hon mycket piggare och närmade sig Harry med glatt viftande svans! <3 att="att" bita="bita" br="br" de="de" f="f" g="g" han="han" helst="helst" hon="hon" honom="honom" hur="hur" mer="mer" n="n" nger="nger" nu="nu" och="och" ordentligt="ordentligt" p="p" r="r" rna="rna" rygg="rygg" sig="sig" ska="ska" sl="sl" som="som" tighta="tighta"> Yoggi är lite mer skeptisk... Tror att det beror på att hon är lika matglad som han är--om inte ännu värre! =O
Hon sköter sig jättebra med att gå på toa ute eller på tidning och går som en ängel i koppel!!! Hon dansar fram, men ÄTER precis ALLT! Hon har fått fingrarna ned i halsen måååånga gånger när jag i panik slängt mig på marken för att rädda henne från tuggummi och annat farligt, sedan sitter hon helt bedrövad och tittar på mig med stora ögon! <3 br="br"> Natten till torsdag bestämde hon sig för att hon mycket hellre sov nere hos sin "bröder" än hos oss och det sved lite i reservmatte-hjärtat! Fjantigt va? =D
På torsdagen fick den lilla terrioristen mig att äntligen ta tag i städningen genom att leka dammsugare i varenda vrå! Helt sanslöst vad hon kan hitta saker överallt! Men, det var väl bra att det blev gjort... =D
Sedan har hon spenderat dagen med att bli bästis med Harry och försöka blidka Yoggi... Hon är väldigt trogen och kollar vad man gör hela tiden, skulle det röra mat (3 ggr/dag) så hoppar hon i vattenskålen i pur glädje och man kan inte annat än ÄLSKA henne! <3 br="br"> När Anders kom hem så gick vi till stora rastgården för att låta dem komma igång med leken och det tog ett tag, men sedan kom de igång! Mest Harry, men även Farbror Yoggi kom igång efter en stund och sprang före henne med en pinne -- överlycklig över att äntligen ha hittat någon som han kan springa ifrån! =D
Pappa har även han fått ett par doser Effie och han verkar gilla henne väldigt mycket -- vem gör inte det liksom?!?

I natt har vi sovit väldigt gott och Effie har legat bredvid mig hela natten och det är underbart att vakna till en varm, glad liten valp! Gick ut med den lilla tröttmössan som gjorde ifrån sig och sedan tänkte jag att hon skulle få lägga sig och sova med Anders --men det tänkte INTE Effie! Hon grät, gnydde, pep och smet för att komma ut till mig i köket --åhhh vad det slet i hjärtat att tala om för henne att hon skulle stanna där! ='(
Nu har jag suttit och tänkt på henne hela dagen och längtar hem till min fina flock!!! <3 class="separator" div="div" style="clear: both; text-align: center;">
                                       PUSS!
Skönt att sova på soffan, bokstavligen talat!
Men även Yoggi är en suverän huvudkudde!
Dobby-face!
Äta pennfodral...
Sova med "brorsorna"...
"Låt mig vara!"
"Det är tryggt att sova mellan två stora, starka bordergrabbar!"
Woof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar