onsdag 22 augusti 2012

Jakten på Championatet Del 1

Hahaha, lite ironisk titel, vi får väl se hur många delar det blir...

Direkt efter tävlingarna i lördags åkte vi ned till Skelna och familjen för lite försenat födelsedagsfirande och fantastiska nyheter! ; )
På söndag morgon var det dags att åka ned till kära Norrpan och första utställningen med chans på championat. Vi var bara 4 hanar i öppen klass och Harry gick först, skötte sig kanonbra och fick följande kritik av den danske domaren Carsten Birk:

"Bra helhetsintryck. Mkt. välprop. och härligt uttryck. Bra bredd på skalle och nosparti. Utm. bett. Välburna öron. Prima hals och överkropp. Välformad bröstkorg. Mkt bra vinklar. Välansatt svans, bra päls och färg. Harmoniska rörelser, fin utstrålning och bra temperament." Excellent, CK

Även Yoggi skötte sig väldigt bra, inte alls lika stöddig och uppblåst som han brukar vara inne i ringen... =) Anders var perfekt, som vanligt! <3

"Bra storlek, aningen tung i kroppen. Härligt uttryck, mkt. välskuret huvud, välburna öron av acceptabel storlek. Bra hals och överkropp. Välansatt svans. Utm. vinklar, aningen grov benstomme. Utm. päls och färg. Rör sig med bra steg, trevligt temperament!" Very Good, -
Jag personligen tycker att det var konstigt att han fick VG med den fina kritiken, men, men...

Harry och jag gick tillbaka in i Bästa Hane och där blev det en 4:e plats med Reserv-cert, vilket var lite snopet, men för 6 månader sedan var vi inte ens med och tävlade om dem! Så i efterhand är jag nöjd, det är en sjuhelsikes snygg och bra hund jag har!

En fantastisk helg och jag inser mer och mer att det är det här jag vill hålla på med: tävla, träna, tävla, träna... Fast kanske i den andra ordningen! ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar