torsdag 28 april 2011

Perfekt Påsk!

I fredags åkte vi till paradiset: Löckerum! Hundarna hade åkt ned i förväg med farmor och farfar medan vi inväntade morrfar som kom in från Stockholm för lite påskfirande och husbygge! Vädret var på vår sida hela helgen och husbygget gick som på räls, vilket gav mig massa inspiration med vovvarna. Så det lades spår och byggdes grytgångar med tillhörande nålsöga. Det är underbart att ha pappa hemma, han är min bästa vän och vovvarna älskar honom högt!
Spåren gick sådär... Jag är USEL spårläggare! Hade som tur var hjälp av Fredrik & Koffa, nog för att de mest gnällde över att det var äckligt med blod och ben... =) Första dagen hade Harry sitt vanliga idiottempo och rusade som en iller på Xstacy med en raket i röven... Gick därefter kan jag säga... Yoggi skötte sig mycket bättre, även om han är lite snurrig. Dagen efter blev grytet klart och jag körde järnet med grabbarna. De tyckte att det var jätteroligt, men tydligen jobbigt, för Harry kom ned i ett normalt spårtempo och gjorde ett kanonjobb!!! Duktig liten kille! Sista dagen var katastrof: Yoggi gick och kissade på allt och Harry gick vilse... Men det var jättevarmt och jag hade lagt dåliga spår.
I helgen blir det en ny helg i paradiset, så nu får ni njuta av lite bilder!

Sovstund i soffan

Kolla vad jag fick i påskägget!

Mums!

*tugg* *tugg* *tugg*

Jag fick oxå gottis!

Matte trodde ett påskkort skulle vara lättfotat...

Sådär, mycket bättre!

Åka grävis med husse är fina grejer!

Jag & pappa bygger grytgångar!

Kolla vad jag hittade i skogen!

Here comes Harry! 

Yoggi har lite mer fart och blir lite suddigare...

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ni haft på landet!!
    Duktigaste killarna och snällaste morfar <3
    Tips när det gäller ivrig hund i spåret, träna passivitet i spåret, dvs sätta sig ner o fika eller pausa bara lite då o då, om det är klöven som gör honom ivrig lägg en godis i spårslut istället. Gissa vem som fått de tipsen? Hu Hu Hugo heter han...
    Kram till er alla

    SvaraRadera
  2. Men vilken underbar påsk ni verkar ha haft! Tycker precis som du att din pappa är otroligt snäll och är glad att du har honom. Nu är det inte långt kvar till åb, ska bli kul! Vi ses! Kram!

    SvaraRadera