söndag 16 december 2012

Utställning på Hemmaplan!

Idag var det dags att ställa ut i Sverige för första gången sedan vi tog championatet i september, och dessutom Stockholms Hundmässa. Nu på morgonen insåg jag att Yoggi inte fick följa med eftersom han inte var anmäld -- så det blev lite stressigt och konstigt att lämna honom hemma, men inte mycket att göra åt saken. Jag måste säga att SKK's app var fantastiskt bra! Program och katalog direkt i Anders' Ipad, gratis och jättesmidigt! Mer sådant på utställningarna -- vi betalar redan så sjuka pengar för att vara med.
Insläpp och entré fungerade jättesmidigt, även om Harry tyckte det var lite läskigt med bord och veterinärkontroll och sedan satte sig och gjorde sina behov mitt innanför entrén...
Hittade till vår ring, hälsade på alla underbara, gick med på att visa älskade Freddy i öppen klass åt Johan, som skulle visa honom åt Karin, som inte var där... Hmmm... Men han hann tillbaka till det var dags, så jag behövde inte stressa. Sedan var det vår tur och jag tyckte han skötte sig bra idag, men han är helt klart en hund som trivs bättre på utomhus-utställningar!
Såhär tyckte dagens domare Mia Sandgren om honom:

"Maskulin hane i bra balans. Bra huvud. Önskar något mer nosparti. Bra hals & bröstkorg & svans. Välvinklad. Bra benstomme. Rör sig bra." Excellent.

Det var ingen översvallande kritik direkt, och den speglade väl ganska bra vår placering som 4:e hane av 5 i championklass. Bättre gick det för bästa AK och Monster, som kom 3:a med res-cert i Bästa Hane -- GRATTIS!!! <3

Vi tog en sväng bort till Lapphunds-ringen och sedan till marknadstorget, där vi införskaffade en ny Snuggles och lite Dentastix till framförallt stackars Yoggi som låg hemma alldeles själv!
På vägen ut från mässan bar jag som vanligt Harry över axlarna, det är så himla smidigt bland mycket folk, och som vanligt drar det massor av uppmärksamhet! =D

Skön min! =D

En Snuggles! Mycket uppskattad och de kostar bara 45:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar