tisdag 17 maj 2011

Dessa Hundar!

Suck... Det är ingen lätt utmaning att vara hundägare... Men det vet ni ju redan!

Idag tog jag tag i saken med att börja jobba med Yoggi's hundmöten, jag beväpnade mig med nyinköpt bacon-ost på tub, klicker och Sandra som förare till Harry. Vi gav oss iväg ut mot Strömmen och sprang på en hund nästan direkt och jag hann se den i tid för att förbereda mig med tub och klicker. Varje gång Yoggi  tittade på den andra hunden så klickade jag och gav honom godiset. Han var jätteduktig! Jag är dock inte så duktig på att se hans svanshållning som Cilla har lagt mycket vikt på under helgen, men inga morr eller muff alls! Duktig kille! Sedan träffade vi några andra hundar på promenaden och det gick jättebra varje gång, kul med en bra start! Nu ska jag bara komma på en bra strategi för att träna bort Harry's skällande... Kommer säkert när jag minst anar det! =)

Så träffade vi Greta på fotbollsplanen och de skulle leka lite, men hon luktar fortfarande lite för gott efter löpet... Så Harry blev väldigt exalterad och efter en ordentlig dusch (positiv bestraffning, eller hur Cilla?) inom exakt 0,2 sekunder så lade han sig i gruset och stirrade ilsket på mig... Sedan gör han det konstigaste: han drar verkligen ballen i gruset... Inte helt normalt tror jag! Men vi skrattade...

Så gick vi hem och lämnade hundarna ensamma i kanske 10 minuter... När vi kom tillbaka var det blod i HELA hallen, Harry hade blod i HELA ansiktet och Yoggi stod och droppade... FY FAAAN!!! De är sådana sexmonster!!! Det är något allvarligt fel på dem och deras böjelser!!! Suck...

1 kommentar:

  1. Jadu, när denna historia spelat ut sig lite ska jag berätta för dig hur det går till här,i världen! ;)
    Bra att du känner att du landar i något du tror på - de bästa är att ha en klar linje, hur den nu än ser ut, och köra stenhårt på den!!! Kram

    SvaraRadera