torsdag 9 juni 2011

Bad Badger!

Idag var det dags att hänga på Malin, Nicklas och Greta till Öster Malma  för en träff med grävlingen, vilket var ett par år sedan för vår del. Kom dit och det var mest borderterriers och taxar, ingen tysk faktiskt! Det var ju hett som i helvetet och det märktes på hundarna, det måste ju vara tokhett i gångarna! 
Först ut var Greta och jag tycker hon skötte sig kanon, hon har lite svårt att skälla bara. Men det kommer! Vi har ju hört att hon kan. Malin och jag har lite samma problem... Jag vill inte ha en skälig hund, så jag har kvävt det hos Harry så långt jag har kunnat och det får jag ju betala för nu.

Sedan var det Yoggi's tur och jag var lite nervös eftersom det var så länge sedan, men det var inte nödvändigt. Jag satte mig vid 1:ans ingång och visade in honom, han pep in och ut ett par gånger innan han kom på vad han skulle göra. Sedan fanns det inget stopp på honom! Som han skällde! Sedan ville Björn att Yoggi skulle flytta på sig, så han stängde kitteln på ena sidan. Men envisa terriern låg kvar och skällde på en vägg, det tog ett bra tag innan jag fick runt honom... =) Men tillslut fick vi runt honom och han skällde lika fint  på andra sidan! Sedan fick gubben för sig att kasta ned honom i mittengången med hyllan och det har han aldrig gjort tidigare! Hyllan innebär en nedförsbacke och sedan ett hopp upp på en platå som gör att hunden kommer rakt på grävlingen, typ överraskningsmoment! Men inte för Yoggan! Han voffade så duktigt så! Sedan fick det vara nog för första besöket, MYCKET nöjd matte!



Efter två hundar till så var det Harry's tur, men det kunde vi lika gärna ha struntat i! Han fick ju träffa grävlingen då för 3 år sedan och hade inget som helst intresse för den. Sedan har han ju visat enorm jaktlust, så därför trodde jag min idiot att det var ett generellt intresse... Eller inte... Han ställde ned 3 tassar i gången och nosade försiktigt på ingången. Sedan lyfte han en av framtassarna i luften och backade upp ur gången. Det spelade ingen roll vad Björn gjorde, Harry var inte ett dugg intresserad av  att prata med grävlingen!
Så nu tänker jag nog inte testa honom mer, han verkar inte fixa det eller så är han helt enkelt inte intresserad... Hmm... Då lär det ju inte vara någon idé att köra honom på vildsvin, eller? 

1 kommentar:

  1. Beror väl lite på han kanske tycker det är läskigt med gryt. Men ser han ett vildsvin ovan mark kan det vara en helt annan sak :-P

    SvaraRadera