söndag 5 augusti 2012

Fjällvandring Nummer 1

Denna dag hade jag planerat en låååång sovmorgon, men ändrade mig sent omsider i går kväll och bestämde att vi skulle följa med Johan till Svenstavik på utställningen. Sagt och gjort, upp i ottan, frukost, packa bilar & hundar och fara iväg. Det var inte alls mycket folk för att vara en SKK-utställning och endast en hane i öppen klass -- undrar vad som hänt om jag kommit ihåg att anmäla Harry?... Jaja, jag tänker inte hoppas på något, kanske championklass till nästa år i alla fall?...
Sedan åkte vi tillbaka och fixade lite och tog sats för vår första fjälltur, men ösregn och OS-hoppning höll oss hemma till ca 17:00, så vi äntligen gav oss iväg till Storhognafjället och den 9 kilometers led vi planerat att gå.
Jag säger bara: JAG ÄLSKAR ATT FJÄLLVANDRA! Det var typ helt folktomt och hundarna kunde rasa fritt över vidderna och det var något som Harry verkligen tog till vara på, så underbart härligt att se! Några gånger tog han sig lite för mycket friheter och hamnade i sele, men annars var det perfekt! De har verkligen förtjänat sådana här turer och planen är minst 1 mil/dag här uppe, hoppas att vi håller det!

Harry-Smarry! <3

Fin-Yoggan spanar...

Fantastiska vyer!!! Jag skulle kunna stanna kvar för evigt!

Glada grabbar utför fjället!

Harry-Ferrari flyger fram över fjället <3

Älskade Yoggi kommer på inkallning genom vattnet <3

Älskar er!

Yoggan i fallet!

Vilka vildmarksproffs! =D

Min älskade familj!!! <3










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar