lördag 4 augusti 2012

Världens Bästa Födelsedag!

Igår kväll anlände vi till stugan i Vemdalen, där Johan & Ester redan väntade. Efter en god middag och massa prat gick vi till sängs, för vi hade tidig morgon idag.
Sagt och gjort, upp och åt och for iväg mot Östersund, där vi tog plats vid ringen, slog upp tältet och hälsade på alla bekanta. Domaren för dagen, Elisabeth Rennerfelt, tog gott om tid på sig, vi var 3 hanar i öppen klass och såhär tyckte hon om Harry:

"Maskulin hanhund av utm. typ på den större sidan. Vackert huvud och uttryck. Bra öron. Bra bett. Goda vinklar fram & bak. Bra bröst. Prima päls. Bra hals & stark rygg. Goda, sunda rörelser."

...och om Yoggi:

"Maskulin hane av utm. typ. Bra huvud och uttryck. Bra bett. Brant skuldra. Rak överarm. Goda vinklar bak. Bra bröst. Prima päls. Lite för rakt kors. Bra hals & rygg. Bär svansen i gladaste laget. Rör sig aningen trångt bak & fram."

Anders & Yoggi fick tyvärr VG, men fick hänga med runt när vi skulle gå för domaren och eftersom jag vet att Harry har fantastiska rörelser så tog jag ut avståndet till Trude som gick före oss och lät Harry trava på ordentligt! Efter ett halvt varv sa domaren åt mig att flytta upp längst fram och där fick Harry ännu bättre chans att visa upp sig -- vilket ledde till att domaren placerade oss som 1:a med CK!!! Så himla kul!
Sedan var det dags för Bästa Hane och vi var 4 stycken som blev uttagna till placering och hon tog ut 4:a och 3:a och sedan stod jag & CG kvar, där jag hamnade på 2:a plats och i sista varvet runt så viskade Monica "Grattis!!!" till mig och jag funderade på vad det betydde... Sedan satt hon och fotade innan domaren kommit fram och sa "Grattis till certet" och jag svarar helt förvirrat: "Jaha, tror du att jag får det?..." och det gjorde hon tydligen.
-På andra plats med CERT: startnummer 90!
Det var vi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den bästa 30-års present jag någonsin kunde ha önskat mig!!! Vår fina lilla Harry-Smarry -- så värd allt slit och alla tårar när han däremellan kan göra oss så förbaskat glada!!! Jag tjöt och skakade av glädje och förvåning -- hade verkligen inte räknat med något cert! Vågar inte ens hoppas! Så jag tycker det känns helgalet att jinxa alltihop genom att säga att han går för Championat...

Finaste Harry-Ferrari

Sedan var det dags att ta sig samman och ställa upp i Uppfödar-gruppen, som gick bra och vi gick vidare till finalen, som vi stannade kvar och väntade in. 
Där gick det väldigt bra och vi kom 3:a! Jättekul! Bästa uppfödarna i CG & Monica -- tusen tack för allt och framförallt för våra 2 fantastiska hundar! 

Yoggi firar med ben! Smask!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar