lördag 2 juli 2011

Borås, Sweet Borås...

Hundarna har laddat inför helgens tävlingar genom att vara på landet hela veckan, jag har varit sjuk och Fredrik har jobbat häcken av sig... Men igår styrde vi i alla fall söderut mot Borås, min kära gamla hemstad, tyvärr är inga vänner hemma i stan eftersom det är hästtävlingar och ridläger och fan och hans moster. Johanna hade fixat boende på hotell mitt i stan, vilket är jätteskönt! Igår träffade vi underbare Filip och åt middag på min favvorestaurang: China.

Skönt med sen start idag så vi kunde ta sovmorgon och inte behöva stressa iväg på morgonen, Harry var jättefin efter sista trimningen och grabbarna hade nog sovit gott på mitt täcke på golvet. Väl på plats vid ringen träffade vi underbara vännerna Camilla & Isac, som går för championat nu för tiden! Det var en finsk domare som var ganska hård och två stycken fick lämna ringen med blått kort och jag & Camilla hann stressa upp oss lite innan det var vår tur... Men Harry skötte sig så himla bra och när han slokade lite i traven så viskade jag bara: "Greta..." och då for öronen upp igen! =) Vi fick "Excellent" (rött kort) och i konkurrensen hamnade vi på 4:e plats. Våra vänner hamnade på 2:a plats och med CK, så de gick vidare till hanhunds-konkurrensen där de kom 3:a! GRATTIS!!!
Jätteroligt att se att han funkar så himla bra och det enda vi fick nedslag på var pälsen och den kommer ju växa ut... Kritiken läser ni här! 
Nytt utställningskoppel är inhandlat, för jag hittar inget av mina, hundmat hade vi inte med oss, så det är också inköpt, samt matskålar och nummerlappshållare... Jag är så himla nöjd med båda mina hundar! De åker bil i timmar utan att klaga, sköter sig perfekt på hotellet, traskar med på stan utan att gnälla, tysta och fina på utställningen och bara så himla underbara!!! <3 Jag älskar er!!!

Snygg-Harry på språng i ringen!

Älskade brorsan Isac!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar