tisdag 28 juni 2011

Aouch!!!

Vi har spenderat en underbar lång helg på landet och behöver jag säga att hundarna älskar det??? 4000 kvm inhägnad tomt att springa på, äta frukost ute på gräsmattan, ett grisöra om dagen i gröngräset, bli jagade av korna, långa promenader i skogen och alla 3 (!!!) hussarna på plats! Yoggi älskar när Morrfar är på plats och sover i hans säng och svansar efter honom överallt! Dessutom fick de en midsommarpresent som var mycket uppskattad:
Den till vänster är det, självklart en Nina Ottosson, det finns massa kul saker på hennes sida! De har verkligen olika taktik mina grabbar... Yoggi har lite mer killerinstinct och Harry, konstigt nog, är mer sofistikerad! Men den var jobbig att köra inne för den fastnade under sofforna hela tiden, men ute ställde den sig inte upp lika snabbt... 
Bygget är snart klart och jag funderar på en hundkoja som matchar stugan!

Åh, det är en tik som kanske, eventuellt, möjligtvis är intresserad av valpar med Yoggi!!! <3 Det skulle göra mig så lycklig och jag skulle ta en liten hane och döpa den till Yoda! Det blir nog inget, men jag tänker i alla fall drömma ett tag till!

Igår var vi ute och klippte i Åby och hade med oss bästa kompisarna Greta, Malin & Nicklas och skulle fota dem när de hoppade över en liten häck... Hade dock lite problem med avståndet och det slutade med att 3 tokiga borderterriers kraschade rakt in i kameran som anföll min stackars näsa... Ser lite mer ut som Paulo Roberto nu för tiden, om ni undrar...
Jumpin' Greta!

Detta kortet tog jag när de körde över mig...

Gruppbild...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar