söndag 25 september 2011

Yoggi Som Skyddshund?...

Åh, jag har ju helt glömt bort veckans bästa!

Jag & älskade Malin (vem annars?) var ute och gick med hundarna runt Strömmen en kväll här i veckan och då kommer man ju upp till Folkparken på slutet. Där finns en stor lekplats som jag brukar använda till att miljö- och underlagsträna hundarna i, alltså när det inte är några barn där såklart! Men nu var det ju sent på kvällen och mörkt = barnfritt. Så vi började med att skicka upp dem på bord, gungor, genom tåget och på allt vi bara kunde hitta. Sedan fick jag syn på linbanan och tänkte att den måste jag ju prova! Hundarna var lösa och pinkade i någon buske, så de såg inte när jag drog upp själva sittgrejjen eller vad man ska kalla den... Jag var nog lite för gammal och för tung för den där saken och kom ganska lågt över marken, då ser jag Yoggi komma sättande i full fart mot mig! Han kastar sig upp, hugger tag i jackan och släpar mig av gungan!!! Jag höll på att skratta ihjäl mig, men jag tror inte att han uppfattade att det var jag, för han var helt rabiat! Bara morrade och slet i jackan som värsta skyddshunden! Mammas duktiga kille!!! Jag fick ta tag i halsbandet för att få lugn på honom och verkligen visa honom att det var jag... =)
Det kanske är korkat, men jag tyckte mest att det kändes skönt att se, om nu någon dumskalle skulle få för sig att hoppa på mig. Helt fel person att hoppa på, men ändå... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar