måndag 23 juli 2012

Vi Tittar Framåt...

Efter den senaste tidens resultat, både på träning och tävling, börjar vi nu på allvar planera för hösten. Jag ville veta status på Harry i skarpt läge och är väldigt nöjd med svaret han gav mig, så nu fortsätter vi framåt med att boka in fler tävlingar och samtidigt lägga på moment (som EJ krockar) från 2:an, ex. rutan & fjärren. Hans värsta fiende är hans nos och den kan vi inte göra mycket åt så det är bara att fortsätta framåt och aldrig tappa gnistan och den enorma glädje som han själv har och som han är så bra på att sprida till oss människor. Jag ser så himla mycket av Timmy i honom att jag blir alldeles varm i hjärtat.

Sedan har vi Herr Yoggi, snyggare än någonsin! Det är inte många som tror att han är 7 år när de ser honom och han har mer energi än många av sina yngre kompisar, så underbart roligt att få se honom återvända till tävlingsplanerna. Jag är väldigt nöjd med hans & Anders insats i lördags och vi kommer köra Yoggi på alla våra utställningar resten av året, förutsatt att han fortsätter att tycka att det är kul!
Sedan måste jag säga att jag är grymt imponerad av hans status lydnadsmässigt. Ja, vi har jättemycket arbete kvar på position vid sidan i fotgående, men i övrigt!
Platsliggning: han är så klar för momentet, vi har kört dolt innan och långt över 3 minuter och med stora störningar -- inga problem!
Fritt följ: han vill ju inte gärna gå för nära och det får jag ta på mig, det är bara att fortsätta jobba med och belöna.
Läggande under gång: ja, återigen, position vid sidan... Men läggandena i sig är 10-mässiga!
Inkallning: vi har tränat in med ställande tidigare, men sedan jag slutade med dem så har farten återkommit och avståndet är inget bekymmer.
Rutan: det han visade på landet förra helgen var MYCKET lovande! Han har bra fart och "stå" sitter som berget, så jag ser inga problem med momentet i sig.
Apporteringen: så fint som han bjöd in till sidan i lördags så tycker jag det ser extremt positivt ut!
Hopp över hinder med återhopp: enda bekymret är att han vänder upp och sätter sig väldigt nära när han landar, men vi jobbar med bollbelöning för att få ut honom lite, dock har jag inte klurat ut riktigt hur jag ska göra än...
Fjärren: OMG! vilken hund! På Lillemor-kursen diskuterade vi mycket om låsta framben eller bakben i fjärren och för- och nackdelar, men jag kan ärligt säga att det behöver jag inte bry mig om! Yoggi rör sig inte en mm i något led, så sjukt duktig!!!
Därmed inser jag att även om vi har lite att jobba med, så är det dags att få en status även på honom i skarpt läge... Så båda grabbarna kommer att starta i Flen 18/8 då det är en fm och en em tävling! Ska bli så himla kul!!! Får se vem utav dem Anders väljer att köra... Verkar luta åt Harry av någon märklig anledning...

Taking over the world...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar