söndag 27 mars 2011

Apporterande Fågelterrier!

Igår tänkte jag att jag skulle testa att ha Harry i lina och sele på vår långpromenad, vi skulle gå 5,5 km-spåret vid Vrinnevi med Koffa, Linnéa & Ullis... Smart som jag är så lät jag Fredrik ta honom första biten, vilket höll på att sluta med brutet bäcken för både mig, Koffa & Linnéa... Harry tänkte nämligen inte dra ned på sin framfart bara för att han hade lina på sig... =)

Så idag var det lite segt att komma upp, det var fest igår... =) Men tillslut fick jag med mig hundarna och dummien och gick mot Strömmen. Började med några enkla, raka kast till Harry och han blev JÄTTEGLAD!!! Jag var lite nervös eftersom han inte skötte sig så bra förra veckan hos Johanna, men idag var det inte minsta trams! Min duktiga lilla kille! Yoggi låg passiv bakom oss, när det helt plötsligt kom en setter farande och kastade sig över oss! Jag höll tillbaka Yoggi, försökte fånga Harry OCH putta bort den stora hunden... Mina skötte sig sååå bra! Snacka om störning för Harry mitt i träningen, men han kom tillbaka och jobbade jättefint efter det!
Yoggi jobbade också jättebra och de har gjort så fina avlämningar, verkligen TRYCKER in den i handen och tramsar inget i ingången. UNDERBART!!!
Sedan fick jag slita häcken av mig för att få Yoggi att gå normalt runt Strömmen, han blir liiiite för exalterad av alla änder... Som Malin säger: han är en stående fågelterrier, nu kan vi lägga till apporterande! =)

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är! Och det är riktigt kul att få in en skarp störning ibland, speciellt när den slutar till fördel för ens egen träning :-) Kram till er alla!

    SvaraRadera