torsdag 17 mars 2011

Etologi & Närlydnad!

Snart går tre mycket intressanta dagar till sin ände, både jag & Harry är helt slut i kropp och hjärna! Men det är ju så sjukt intressant och jag älskar ju vargar och deras historia. I mitt specialarbete i 3:an på gymnasiet så skrev jag om vargen och fick även möjlighet att spendera en dag med vargskötaren på Borås Djurpark. För mig som hundägare är det ofattbart att folk hatar deras förfäder, men det är ju tyvärr mer och mer utspritt... Utan vargen hade jag inte haft Yoggi & Harry idag och den tanken står jag bara inte ut med! Jag hoppas att vi kan hitta ett sätt att ha vargen i våra skogar, för den hör hemma där och levde där långt innan oss. Känner att det snart är dags för ett besök hos de underbara vargarna på Kolmården!

Såhär trött blir Harry av att vara på kurs i 3 dagar! 

1 kommentar:

  1. Vilken fin hund du har, grattis!

    Ja, snart kommer det en bild pa fynden, kopte massor!

    SvaraRadera