söndag 6 mars 2011

Avståndslydnad...

Denna helg har vi haft avståndslydnad på Hundens Hus och man blir lika slut efter varje block... Vi har kört 1,5 timme praktik på förmiddagarna och sedan teori till 18:00 på kvällarna. Harry har varit utlånad till min klasskompis Josefin och jag hoppas att han har skött sig någorlunda... Yoggi har varit jätteduktig! Vi har jobbat i koppel och i lina, börjar se mer och mer som jag kan ha användning för i mitt arbete med Harry. Martina är en fantastiskt inspirerande lärare och hon tror att jag kanske kan komma till rätta med Harry's rymningar med hjälp av att jobba med lina. Det ska bli spännande att ge det en chans i alla fall...

Däremot får jag panik över våra projekthundar, jag ligger efter med 2 redovisningar och behöver nu få tag i en valp för 5 timmars träning, den får vara max 6 månader gammal. Sedan ska jag förhoppningsvis få låna Viggo av Danne & Johanna för att jobba med i 5 timmar till min andra redovisning... Suck... Vet inte när man ska hinna allt och jag vill så gärna ta examen i augusti, men med lite planering så kanske det löser sig?

1 kommentar:

  1. Det löser sig nog med lite planering och ingen valp finns det här att lånas!
    Kram

    SvaraRadera