onsdag 2 mars 2011

Apport!

Denna vecka jobbar matten: 07:20-19:20 mån & tis, ledig onsdag, jobbar 07:20-19:20 torsdag och 06:30-19:20 på fredag, sedan är det Hundens Hus 10-17 lördag och söndag... Zzzz, det betyder: TRÅKIG MATTE!!! Usch, jag får grymt dåligt samvete av att jobba så mycket, både mot hundarna och stackars pappa som måste åka hem på lunchen och gå ut med dem. På kvällarna går jag bara korta promenader och somnar nästan direkt... Dock har jag börjat träna in tricks hemma istället, något som ger hjärngympa och inte kräver en timmes promenad... Harry lär sig städa och Yoggi... Ja, han blir så arg och bara biter sönder sakerna och kastar omkull lådor, så honom vet jag inte riktigt vad vi ska göra med! =)

Men idag var jag alltså ledig! Vilket innebar en bra förutsättning för att aktivera mina hundar. Så off till djuraffären bar det, för att införskaffa en bra dummy... Snål som jag är tittade jag först på den billigaste, men den var vit... Kändes något opraktiskt denna årstid... =) Så det blev en neonorange i minsta storlek! Mina hundar har ju aldrig tidigare visat någon fallenhet för apportering, så jag tänkte att en liten nog blir bäst.
Sedan tuffade vi iväg till skogen och jag hittade ett bra ställe att börja träna på, Yoggi fick köra först och döm av min förvåning när han sprang ut klockrent och gjorde en perfekt avlämning (ja, jag har lyssnat alldeles för mycket på Johanna's retrieverprat) !!! LYCKA!
Sedan var det lille herr Hysterisk's tur och oj, oj, oj, vad han jobbade! Jag slängde ganska taskiga hämtningar åt honom, men jag vill ju verkligen att han ska få JOBBA och det gjorde han! Upp och ned, hit och dit, men hela tiden koncentrerat och med nosen i snön! Och shit vilka avlämningar!!! Han verkligen TRYCKTE i dummien i handen på mig!!! Älskade lilla terrier!!!
Harry med sin älskade dummy

Duktiga lilla Yoggi!


Nöjd och glad matte och glada vovvar kan nu se fram emot en helg med avståndslydnad, där Harry ska terrorisera stackars Josefin hela helgen... Med risken att hon aldrig mer pratar med mig... =) Ska bli kul! Nu ska världens bästa pappa & jag åka till Nacka Forum och köpa selar och linor till vovvarna och äta på Subway! Ibland är livet väldigt bra!

1 kommentar:

  1. Sötisar!! Ser Yoggi o Harry framför mig när den ena städar o den andre röjer. Men i omvänd ordning nu...
    Hjärngympa är ännu bättre än bara en massa promenader hela tiden. Så det kan du ha gott samvete för :-)
    Snart ses vi! Det blev visst ingen date i veckan. Men vi ses i helgen!
    Stor kram till dig och en till pappa

    SvaraRadera