onsdag 11 januari 2012

Den Förbjudna Delen av Soffan...

Suck... Jag älskar mina hundar, men ibland går de mig på nerverna... Jag är väldigt mycket för att låta dem var med överallt: de får sova i sängen, sitta på stolar, vara i fåtöljen, vara i soffan... Men när vi nu köpte en ny och fin soffa till vår lägenhet så kände jag att jag inte vill offra HELA soffan till hundhårens kungadöme... Så därför täckte jag över halva med en filt och barrikaderade av den andra halvan ORDENTLIGT för att verkligen hjälpa dem att förstå att där skulle man inte vara. Men vad hjälpte det? De fortsatta smyga upp i den delen på nätterna eller när vi har varit ute i köket... Och jag förstår inte!!! Är det något fel på deras del av soffan?... Är den inte lika skön? För i så fall förstår jag och då ska de självklart få vara i "vår" del, men annars tycker jag det verkar konstigt. Och jag tycker inte att jag varit särskilt orättvis heller, de har liksom lika stor del till två borderterrier på totalt 20 kg, som vi, två fullvuxna människor (varav en med väldigt långa ben...) har! Det kan ju inte vara för trångt, eller???
Går det inte att ha det så? Jag vet att man måste vara konsekvent, men det här är väl att vara konsekvent i mesta möjliga mån i den här frågan. Så pratade jag med min personliga hundcoach och han sa att det skulle ta minst 5 månader innan Harry förstod att han inte får vara där, jag tycker det låter som orimligt lång tid... Han lärde sig "städa" på en kvart liksom... Ja, ja, vi köper väl en annan soffa åt oss, så kan de få hela den där. Vette fan om jag inte tror att de är hos oss snart i alla fall... You've just gotta love 'em!

Den högra delen är deras och nog är den väl tillräckligt markerad?...

2 kommentarer:

  1. Dom kanske vill ha en annan färg på sin filt?

    SvaraRadera
  2. Aha... Att jag inte tänkte på det! Den är alltså inte tillräckligt stylish för mina gay-hundar?... Får genast ringa Simon & Thomas och be om råd... =)

    SvaraRadera