fredag 27 januari 2012

Time For Action!

 Alltså, jag är så hopplöst seg när det gäller hundarna! Men nu är det dags att börja ta tag i saker och det första är deras problembeteeenden!

Yoggi:
*utfall mot andra hundar när han är kopplad.

 -jobba med honom ensam och alltid ha belöning (mjukost gärna) tillhands som han får varje gång det                          kommer en hund

*skäller när det ringer på dörren.

-jobba med att få fram beteendet när jag är hemma och har tid. Då försöka ha en av bäddarna där det ges belöning när man stannar kvar där och blir tyst. Ta mycket små steg i detta!

Harry:
*väldigt stressad i koppel på promenad.

-köpa en riktigt bra, lagom stor klövjeväska, vilket jag redan vet att det fungerar. Slänga in kortkorta lydnadsbitar i promenaderna för att fånga upp och jobba mer med kontakten via belöning.

Hittade den här hos Naturkompaniet, snygg med dyyyr!


*skäller när det ringer på dörren.

-samma som för Yoggi, men jag behöver nog träna dem en och en.



Nu har jag i alla fall en konkret plan att utgå ifrån och nu är det upp till mig & Anders att ta tag i problemen, förhoppningsvis blir det mycket lättare nu när vi är två hundintresserade människor. Det är bara jag som måste lära mig lita på Anders när det gäller Yoggi och verkligen kunna släppa allt ansvar till honom... Lättare sagt än gjort, jag är alltid smått hysterisk när någon annan har Yoggi. Förutom Fredriks familj, men de har ju haft hand om Yoggi lika mycket som jag har. Vi saknar dem massor!!!

Mina fina pojkar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar