tisdag 19 juni 2012

Det Glamorösa Hundlivet...

Häromdagen skulle jag och vovvarna åka in till stan och äta lunch med Anders. Parkerade som vanligt bilen vid Eriksdalsbadet och gick upp mot Skanstulls t-bana. Harry satte sig och gick på toa och det gjorde Yoggi med, men Harry satte sig igen -- inne på t-banestationen!!! INTE okej!
Ner til spåret och in i en av hundvagnarna på gröna linjen, satte mig för ovanlighetens skull på ett säte och la hundarna ned på golvet framför mig. Det satt en kille snett emot oss och var i övrigt ganska mycket folk. Plötsligt reser sig Harry upp och börjar traska runt, vilket inte är okej och jag tar honom och drar honom emot mig med händerna -- då kände jag hur han konvulserade igenom hela kroppen... Drog hastigt fram en bajspåse och höll precis på att få upp den framför honom -- då spyr han rakt över mina händer och armar... Niiice... Jag bara satt som förstelnad, jag hade ingen aning om vad jag skulle göra, hade inte i min vildaste fantasi föreställt mig att detta skulle hända! Sedan började jag skopa upp spyorna (tack och lov i fast konsistens) med en bajspåse, kom inte på något annat... Killen mittemot mig var lite mer handlingskraftig och började riva sidor ur en Metro och gav mig, varpå jag torkade med dem istället. Då säger han snällt och försiktigt med ett medkännande leende :
-Ja, jag kanske tänkte lite mer till dig, så du får torka dig om händer och armar...
Jag bad om ursäkt och tackade flera gånger (lite förvirrad av hela grejen...) och torkade av mig, medan den stackars killen ruggade papper efter papper till mig och mitt glamorösa hundliv...

Så kan det vara, det är den krassa verkligheten för oss hundägare: ena dagen cert och väldigt fancy på utställningar, andra dagar torkar man hundspyor på tunnelbanan... =)

Harry 

Yoggi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar