söndag 10 juni 2012

Huvudstadsbordern 2012!

Idag var det premiär för Huvudstadsbordern, Karin's & Stine's fina utställning som både Harry & Yoggi var anmälda till! Yoggan som inte blivit utställd på typ två år och jag skulle nog ha visat honom, om vi inte nåtts av ett rykte om att Monica tänkte komma och titta--då ville Anders ta honom istället... Så vi har haft en snabbkurs i utställnings-kunskap och jag ser inte Anders som en nervös människa, men tydligen hade han stressat upp sig lite. =)
När vi väl kom in i ringen blev jag dock nervös och inte blev det bättre av att allas vår älskade Johan stod framför Anders & Yoggan och kastade med en köttbulle åt sin hund... Men när vi väl kom igång så var det inte mycket att göra än att lita på att världens bästa Anders fixade det på egen hand. Harry skötte sig UTMÄRKT!!! Så fort jag var klar lämnade jag över Harry till pappa och fokuserade på Anders & Yoggi--som gjorde ett fantastiskt jobb!!! Det såg nästan ut som han aldrig gjort annat än visat hundar åt höger och vänster... Orättvist!


Jag hörde domarens kritik och var helt säker på att vi hade en placering i hamn, så döm min förvåning när hon tackade oss för dagen och lät Yoggi & Anders vara kvar!!! =O Jättekul för dem, som sedan kom på en hedrande 4:e plats med HP!!! Snacka om debut!!!

Så här tyckte domaren Marie Carlsson om Harry:
"Utmärkt helhet. Maskulint huvud m. bra proportioner. Härligt uttryck. Välplacerade, ngt. stora öron Bra hals, stark rygg. Utm. kropp. Harmoniskt vinklad fram & bak. Sunda rörelser runt om. Utm. päls och pelt. Härligt temperament. Välvisad."

Och om Yoggi:
"Utmärkt helthet. Maskulint huvud m. ett underbart uttryck. Välburna öron. Utm. hals och rygg. Harmoniskt vinklad fram och bak. Bra kropp. Rör sig med härlig steglängd från sidan. Ngt. trångt fram och bak. Utm. pälskvalité och pelt. Välvisad & välpresenterad!"




Mina fina killar!!! Så stolt över dem allihop! Sedan hämtade vi oss (jag & Harry) från den ofina spöningen och tog hem segern i Bästa Rörelser! Och är det något Harpan kan--så är det ju att springa!



I övrigt var det ett roligt evenemang med underbara funktionärer, schyssta omgivningar och hyfsat väder. Så roligt att få träffa alla igen! Monica kom, roligt att få visa vad fin vår lilla Harry-Smarry har blivit!

Dagens prisskörd!!! =D

2 kommentarer:

  1. Grattis till Framgångarna nu har du ju en handler så du kan mingla runt på utställningarna

    Jenni Broms

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny! Ja, om det vore så väl! Två hundar = två handlers! =) Men inga planer på att pensionera mig i alla fall, nu när det äntligen börjar gå bra!

      Radera